Do you go to the dungeon?
say it anyway

Sep 2020
Mon, 07 Tue, 08 Wed, 09 Thu, 10 Fri, 11 Sat, 12 Sun, 13
Name ▾▴ 18:00 ▾▴ 18:00 ▾▴ 18:00 ▾▴ 18:00 ▾▴ 18:00 ▾▴ 13:00 ▾▴ 13:00 ▾▴ Last Edit
| Unapologetic Lich Tue Sep 1 21:15:46 2020
| Na Im ? Wed Sep 2 19:06:29 2020
| Halo Thu Sep 10 18:46:26 2020
| Sa'ma ? Fri Sep 11 17:43:56 2020
Total 3 3 4 2 3 4 3

Comments

Unapologetic Lich said on 03.09., 08:25 

Måndag.

Usch det börjar bli dags för att styra upp poll-bottarna men det är ett library jag behöver porta över till Chicken Scheme 5 isf. load-yaml.
Ska göra det sen!

Unapologetic Lich said on 03.09., 08:26 

Jag spelar gärna 2 ggr per vecka så när ni får lite klarhet i schemat så ta bort frågetecken efter hand. ← frivilligt

Lamsa said on 05.09., 10:43 

Hej hå! Igår gjorde jag iordning nya versionen av Patterns II: https://patterns-ii-beta.glitch.me/

Unapologetic Lich said on 05.09., 10:53 

Hurra!!!! Bra jobbat Lamsa! och idag är det D&D♥♥

Na Im said on 05.09., 21:37 

Måndag och/eller onsdag?

Unapologetic Lich said on 05.09., 22:25 

Ja, måndag & onsdag tycker jag. Måndag iaf 10000% spikat.

Unapologetic Lich said on 07.09., 07:18 

Wound thresholds!!
Jag vill antingen ta bort dom helt, eller göra dom obligatoriska, att dom är halva HP ist för valfri nivå, och om-formulerade så dom är lättare att förstå och komma ihåg. (Att ens hp är uppdelat i två fack och man måste ta en lingering injury for att låsa upp den "innersta".)

Jag är 100% OK med att ta bort dom helt, gillar båda alternativen. Tankar?

Halo said on 07.09., 09:12 

Skulle nog helst inte spela med dem. Lingerings är inget man gärna drar på sig så jag har alltid valt 0 som treshold. Har för mig att det fanns nån fördel också(?) men risken att förlora lemmar är lite för hög.

Lamsa 👻 said on 07.09., 09:13 

Kommer inte kunna vara med idag, hade trippelbokat, sorry 😣

Unapologetic Lich said on 07.09., 09:26 

Halo: Ja, vad bra att du säger så för jag har funderat på det nu under morgonen och kommit fram till att den inte är värt krånglet. Poängen var att kunna få till den där känslan av att "jag är skadad, men stapplande fäktas jag vidare" utan att behöva svimma hela tiden, men, eftersom det finns monster och vapen med 'messy' attacks så kan vi ändå uppleva den typen av händelser tillräckligt mycket.

Jag tar bort den regeln! Det gäller dig också Na'Im, ingen mer wound treshold!

Lamsa, poppa in på vårt dice room när du har möjlighet (behöver inte vara idag men innan onsdag kväll) för att börja rulla upp din nya rollis!

Unapologetic Lich said on 07.09., 11:38 

Lamsa: fast kanske bäst till att vänta till efter idag för chansen finns (även om den är mycket liten) att Na'im och Umaji lyckas med sin raise-plan

Na im said on 07.09., 11:54 

Synd att höra men ses på onsdag då Lamsa.
Fortfarande bra att ha en reserv. Man vet inte när man behöver det.

Thresholds satte jag oftast till level på karaktären så den följer en level up mekanik men inte så hög.
Kanske lättare/bättre att vara utan den dock var det ju ett sätt att få Insp inför rullet av skada. Då 15% att förlora en kroppsdel när man blev skadad var ganska hårt. Men ja en stor del av att kunna bli skadad är ju återförd med att vapnen får en special funktion så som scimitars och bloody cuts.

Unapologetic Lich said on 07.09., 21:39 

Dom lyckades inte med nån raise hittills!

Unapologetic Lich said on 09.09., 16:05 

Min uppkoppling hemma har varit keff hela dan är vad den har varit :(

Unapologetic Lich said on 09.09., 17:47 

Nu har det varit solitt senaste 10 minuterna ← hoppas jag inte själv-jinxar mig nu
says